Jak złożyć sprawozdanie za opakowania w BDO w 5 prostych krokach?

Weź udział w szkoleniu i sprawdź, jak w prosty sposób złożyć sprawozdanie za 2024 rok!

Do 17 marca 2025 r. należy złożyć w systemie BDO sprawozdanie o produktach, opakowaniach i o gospodarowaniu odpadami.

Wielu przedsiębiorców już dziś załamuje ręce. Trudno się temu dziwić. Jeżeli nie wiemy jak złożyć sprawozdanie, to ta czynność może być bardzo uciążliwa.

Właśnie z myślą o tym żmudnym i często przerażającym zadaniu przygotowałem szkolenie, w trakcie którego omówię krok po kroku jak w prosty sposób wypełnić sprawozdanie o wprowadzanych na rynek opakowaniach.

 

Co więcej, każdy Uczestnik szkolenia otrzyma moje unikatowe kalkulatory, które pozwolą każdemu wyliczyć wysokość opłat i złożyć sprawozdanie w BDO. Szkolenie obejmuje również inne wzory dokumentów, takie jak wzory oświadczeń i formularzy dla osób ubiegających się o zwolnienie z opłaty produktowej.

Dla kogo jest ten webinar?

Webinar jest dedykowany dla przedsiębiorców oraz osób, które bezpośrednio zajmują się składaniem sprawozdań w systemie BDO. W trakcie szkolenia skupię się na aspektach dotyczących wprowadzających produkty w opakowaniach. Wśród nich są m.in.:

  • producenci różnego rodzaju towarów, w tym żywności
  • sklepy internetowe
  • punkty gastronomiczne
  • podmioty nabywające towary z zagranicy (np. importerzy)

Nie czekaj – przygotuj sprawozdanie już dziś!

Harmonogram webinaru

  • Wprowadzenie - rozwiń
    Fakty i mity na temat sprawozdań w BDO
    Co w przypadku współpracy z organizacją odzysku?
  • Sprawozdanie o opakowaniach w 5 krokach
  • Krok 1. Ustal jakie obowiązki ma Twoja firma - rozwiń
    Czy jesteś wprowadzającym produkty w opakowaniach?
    Jak rozliczasz swoje obowiązki?
  • Krok 2. Ustal jakie i ile opakowań wprowadziła Twoja firma - rozwiń
    Jakie opakowania liczyć do sprawozdań?
    Jak ewidencjonować opakowania?
  • Krok 3. Wylicz opłatę produktową lub wysokość pomocy de minimis – rozwiń
    Jak wyliczyć wysokość opłaty produktowej?
    Jak wyliczyć wysokość środków na publiczne kampanie edukacyjne?
    Kiedy można uzyskać zwolnienie z opłaty?
  • Krok 4. Wprowadź dane do systemu BDO – rozwiń
    Jak wygenerować sprawozdanie w BDO?
    Do kogo składamy sprawozdanie?
    Jakie działy sprawozdania uzupełnia wprowadzający produkty w opakowaniach?
  • Krok 5. Sfinalizuj sprawozdanie – rozwiń
    Gdzie wpłacić należne opłaty?
    Jak przygotować wnioski o pomoc de minimis?
  • Sesja pytań i odpowiedzi - rozwiń
    20 minut pytań na zakończenie webinaru

Program szkolenia

18 lutego 2025 r. | 10:00 – 13:00 

 Część 1. 10:00-11:30

  1. Wprowadzenie
    • Najważniejsze daty dotyczące sprawozdań BDO na temat opakowań za 2024 rok
  2. Rodzaje sprawozdań dotyczących opakowań
    • Sprawozdanie wprowadzających produkty w opakowaniach
    • Sprawozdanie wytwórcy i importera opakowań
    • Sprawozdanie na temat wywiezionych opakowań (OPAK 3)
    • Sprawozdanie na temat reklamówek (opłata recyklingowa)
    • Sprawozdanie SUP na temat jednorazowych produktów z tworzyw sztucznych (opłata SUP)
  3. Sprawozdanie o opakowaniach w 5 krokach – wprowadzający produkty w opakowaniach
    • Krok 1: Ustal, jakie obowiązki ma Twoja firma
      • Czy jesteś wprowadzającym produkty w opakowaniach?
      • Jak rozliczasz swoje obowiązki?
    • Krok 2: Ustal, jakie i ile opakowań wprowadziła Twoja firma
      • Jakie opakowania liczyć do sprawozdań?
      • Jak ewidencjonować opakowania?
    • Krok 3: Wylicz opłatę produktową lub wysokość pomocy de minimis
      • Jak wyliczyć wysokość opłaty produktowej?
      • Jak wyliczyć wysokość środków na publiczne kampanie edukacyjne?
      • Kiedy można uzyskać zwolnienie z opłaty?
    • Krok 4: Wprowadź dane do systemu BDO
      • Jak wygenerować sprawozdanie w BDO? Omówienie kalkulatora na 2024 r.  
      • Do kogo składamy sprawozdanie?
      • Jakie działy sprawozdania uzupełnia wprowadzający produkty w opakowaniach?
    • Krok 5: Sfinalizuj sprawozdanie
      • Gdzie wpłacić należne opłaty?
      • Jak przygotować wnioski o pomoc de minimis?

Przerwa (11:30-11:45)

Część 2. 11:45-13:00

  1. Omówienie tabel dotyczących innych sprawozdań w zakresie opakowań:
    • Sprawozdanie wytwórcy i importera opakowań
    • Sprawozdanie na temat wywiezionych opakowań (OPAK 3)
    • Sprawozdanie na temat reklamówek (opłata recyklingowa)
    • Sprawozdanie SUP na temat jednorazowych produktów z tworzyw sztucznych (opłata SUP)
  2. Sesja pytań i odpowiedzi
    • 30 minut na pytania uczestników na zakończenie webinaru

Organizatorzy zastrzegają prawo odpowiedzi tylko na wybrane pytania.

Polecany

Dostęp do nagrania szkolenia i kursu ze wzorami dokumentów

Pierwotna cena wynosiła: 549,00 zł.Aktualna cena wynosi: 349,00 zł. brutto
  • Dostęp do nagrania szkolenia
  • Dostęp do zamkniętej grupy na Facebooku
  • Dostęp do nagrania z webinaru
  • Prezentacja w formie PDF
  • Wzory ewidencji opakowań
  • Generator sprawozdania
  • Kalkulatory opłaty produktowej
  • Wzory wniosków o pomoc de minimis

Prowadzący

Prawnik, w latach 2016-2022 doktorant na Wydziale Prawa i Administracji UAM w Poznaniu.

Od prawie 10 lat zajmuje się prawem ochrony środowiska. Od 2019 r. rozwija firmę, która kompleksowo przejmuje sprawozdawczość i księgowość środowiskową od firm.

Odpowiada za obsługę punktów gastronomicznych i przemysłu spożywczego w całym kraju.  Zdobytą w ten sposób wiedzę i doświadczenie chętnie przekazuje innym:

  • przeszkolił ponad 5 000 osób,
  • jego blog w 2023 r. odwiedziło ponad 50 000 osób,
  • łączna liczba wyświetleń jego filmów na YouTube ma ponad 550 tys.!

Na bazie tych doświadczeń tworzy praktyczne kursy, które wyjaśniają najważniejsze kwestie środowiskowe. 

Zero prawniczego nadęcia. Same konkrety!

Kontakt

Masz pytania dotyczące realizacji szkolenia? Nie wiesz jaki pakiet wybrać? 

Skontaktuj się z naszym biurem Klienta. Nasz Zespół chętnie odpowie na Twoje pytania!

729 782 368

biuro@mikolajmaslinski.pl